O Meliti

Melita - Izboljšanje medijske pismenosti v hitrem digitalnem okolju

Medijska in informacijska pismenost je več kot orodje za prepoznavanje lažnih novic v medijih. Ljudem pomaga, da se kritično vključijo v katero koli vsebino, hkrati pa prepoznajo obstoječe pristranskosti, pa naj bodo to pristranskosti drugih ali vaše.

V dobi digitalnih informacij in razvijajočih se medijskih krajin tradicionalni pristopi k izobraževanju o medijski pismenosti niso uspeli pripraviti mladih posameznikov_ic na krmarjenje v kompleksnosti dezinformacij, ideološke propagande in pristranskosti ter ekonomije pozornosti.

Projekt Melita (Analitika medijske pismenosti) je pobuda, ki uporablja koncepte in vaje za odpravljanje vrzeli v obstoječih praksah medijske pismenosti, ki temeljijo na debatni metodologiji. Pedagoge_inje in učence_ke opremi s celovitim naborom veščin, ki so bistvenega pomena za kritično razmišljanje, sodelovanje z različnimi vrstami vsebin in odgovorno uporabo medijev.

Melita je projekt Erasmus+ Ključni Ukrep 2. Vsi rezultati projekta so dostopni brezplačno in so na voljo* vsem. Rezultati so namenjeni predvsem učiteljem_icam, drugim izobraževalcem_kam, šolam in organizacijam v neformalnem izobraževanju. Med rezulte spadajo:

  1. Pedagoška strategija
  2. Metodološki priročnik
  3. Komplet orodij za implementacijo
  4. Platforma za e-učenje na kateri se trenutno nahajate

Z opolnomočenjem učiteljev_ic, negovanjem kritičnega mišljenja in zagotavljanjem vsestranskih digitalnih virov želi Melita ustvariti trajen učinek. Izobraževalci_ke in učenci_ke bodo imeli_e koristi od izboljšanih veščin medijske pismenosti, ki jim bodo omogočile sprejemanje premišljenih odločitev, sodelovanje z različnimi pogledi in pozitiven prispevek k družbi. Vsi rezultati projekta bodo ostali kot odprtokodni viri, kar bo zagotovilo dolgoročno dostopnost in trajnost.

Melita na novo opredeljuje izobraževanje o medijski in informacijski pismenosti z obravnavanjem več ključnih vidikov. Melitin pristop presega preverjanje dejstev in uči kritično analizo in sodelovanje z različnimi medijskimi viri, podporo niansiranega ravnanja z informacijami in prepoznavanje zapletenosti širjenja dezinformacij in ideološke propagande.

Melita uporabi prilagodljivo metodologijo poučevanja in združuje medijsko in informacijsko pismenost z metodami, ki temeljijo na debati. S tem spodbudi odprt diskurz in pomaga učencem_kam razviti koherentne argumente ter jih tako pripravi na aktivno sodelovanje v demokratičnih sistemih.

Zaradi premikov v medijski potrošnji, projekt poudarja fleksibilno učenje. Prilagaja se novim trendom, kot so aplikacije za zasebno sporočanje in platforme, ki temeljijo na slikah/videoposnetkih, kar učencem_kam omogoča kritično sodelovanje z nastajajočimi medijskimi formati. Melita poudarja še sodelovalno učenje in premosti vrzel med formalnim in neformalnim izobraževanjem, združuje strategije učilnice z dinamičnimi aplikacijami iz resničnega sveta, da ustvari učinkovit 'tretji prostor' za razvoj medijske pismenosti.

Končno ta projekt spodbuja dialog s spodbujanjem varnega okolja za učence_ke, da izražajo različna mnenja in sodelujejo v konstruktivnih razpravah, kar jim omogoča ustvarjanje tehtnih argumentov, izpodbijanje napačnih informacij in cenjenje različnih stališč.

Melitina moč je v mednarodnem partnerstvu, ki združuje organizacije iz Estonije (Estonsko debatno društvo), Nizozemska (IDEA: International Debate Education Association), Poljska (Polska debatuje), in Slovenija (Za in proti, Zavod za kulturo dialoga in Danes je nov dan), pri čemer vsak prispeva edinstvene izkušnje in poglede. Ta transnacionalni pristop zagotavlja, da so rezultati projekta prilagodljivi, kulturno pomembni in učinkoviti v širokem spektru kontekstov.

*Rezultati so na voljo v angleškem, nizozemskem, estonskem, poljskem in slovenskem jeziku. Če želite del ali vse razpoložljive materiale prevesti v drug jezik, nas kontaktirajte na info@idebate.net.