Sponzorirana vsebina 2: igra

Sponzorirane vsebine
Oglaševanje, pri katerem blagovna znamka plača spletnemu založniku, da oglas ustvari in brezhibno integrira v skladu z zasnovo, obliko in vsebino spletnega mesta ali vira družbenih medijev, kjer je objavljen. Dictionary.com

V tej učni uri učenci_ke izvedejo interaktivno vajo, ki jim pomaga, da se naučijo prepoznati sponzorirano vsebino.

Splošni cilji

  • Kritično mišljenje,
  • Informacijska pismenost

Aktivnosti

Vaja (45 minut) - skupinsko delo

Učenci_ke izvajajo vajo v manjših skupinah.

Aim: učenci_ke urijo svoje veščine prepoznavanja sponzoriranih vsebin.

Predstavitve (25 minut) - razred

Učenci_ke drug drugemu poročajo o ugotovitvah.

Aim: učenci_ke med seboj poročajo svoje ugotovitve.

Razprava (20 minut) - razred

Učenci_ke razpravljajo o svojih ugotovitvah.

Aim: učenci_ke razmišljajo o tem, kar so se v uri naučili_e.

Nasveti in priporočila

  • Ta vaja je enostavnejša, če je na skupino na voljo vsaj en računalnik ali vsaj pametni telefoni.

Vaja (45 minut)

Razred razdelite v skupine (do 5 članov_ic). Cilj vaje je preprost. Vsaka skupina se bo odločila za platformo/vrsto medija in poiskala primere sponzorirane vsebine. Poskusijo naj najti primere vseh različnih vrst sponzorirane vsebine: običajni oglasi, promocijsko prikazovanje izdelkov, nativni oglasi in sponzorirane ocene.

Primer delitve vlog:

  1. skupina: Instagram
  2. skupina: veliki tradicionalni mediji v državi
  3. skupina: blogi
  4. skupina: YouTube
  5. skupina: manjši in lokalni mediji

Prvi korak (10 minut):

Skupine brskajo po platformi, ki jim je dodeljena, in iščejo vsebino, ki je verjetno sponzorirana. Prav tako lahko vključijo vsebino, o kateri niso prepričani. V tem času naj učitelj_ica opazuje učence_ke in jim po potrebi pomaga.

Primeri različnih vrst sponzorirane vsebine:

  1. navaden oglas: primer objave na Instagramu, ki se zdi kot katera koli druga objava, vendar je sponzorirana. Temu bi lahko rekli tudi tradicionalno oglaševanje. Je pa nekoliko bolj prepoznaven.
sponsor 1

Promocijsko prikazovanje izdelka: primer (domnevne) situacije, ko se vplivnica obleče v barve novega okusa Coca-Cole, da bi se zlila z izdelkom (in se z njim povsem slučajno fotografirala).

sponsor 2

Nativni oglasi: Vsi ti oglasi se zdijo le še ena objava, čeprav so v resnici sponzorirani. V tem primeru vam Instagram sporoči, da plačano partnerstvo obstaja, vendar je to v drugih primerih lahko manj jasno.

sponsor 4

Sponzorirana ocena, recenzija: to je primer recenzije, ki je očitno sponzorirana, vendar je to dejstvo v tem primeru relativno jasno.

sponsor 3

Drugi korak (20 minut)

Ko učenci_ke opredelijo svoje primere, bi morali_e razmisliti in razviti jasen koncept vsakega primera, ki so ga našli_e. To vključuje

a) prepoznavanje vrste sponzorirane vsebine,

b) prepoznavanje ciljne publike in

c) namen vsake sponzorirane vsebine

Tretji korak (10 minut)

Na tej točki morajo učenci_ke svoje primere povezati z vrsto medija, ki jim je bil dodeljen, in v skupini razpravljati o tem, kako medij, prek katerega se predvajajo, vpliva na samo sponzorirano vsebino.

Četrti korak (5 minut)

Učenci_ke se morajo pripraviti na predstavitev svojih ugotovitev ostalim skupinam.

Predstavitve (25 minut)

Vsaka skupina svoje ugotovitve predstavi preostalemu razredu. Ostali učenci_ke in učitelj_ica lahko postavljajo vprašanja skupini, ki predstavlja. Vprašanja na tej točki bi morala biti bolj tehnična, na primer:

1) Kako veste, da je ta vsebina sponzorirana?

2) Zakaj ste to vsebino tako kategorizirali?

Razprava (20 minut)

  1. Je bilo sponzorirane vsebine več ali manj, kot ste mislili?
  2. Kako vrsta medija vpliva na sponzorirane vsebine?
  3. Zakaj menite, da se podjetja odločijo za ustvarjanje sponzorirane vsebine namesto tradicionalnih oglasov? Kakšne prednosti ponuja sponzorirana vsebina?
  4. Ali menite, da je možno, da ste zgrešili kakšno sponzorirano vsebino?
  5. Kaj je potrebno, da lahko prepoznamo sponzorirano vsebino?
  6. Bi prepovedali sponzorirane vsebine? Ali je mogoče kako drugače rešiti težavo?
  7. Kakšno vlogo ima kritično razmišljanje pri zaščiti potrošnikov_ic pred potencialno škodljivo ali zavajajočo sponzorirano vsebino?
  8. Kako lahko posamezniki_ce postanejo bolj pametni_e medijski_e potrošniki_ce?