Vaše življenje na spletu

V tej interaktivni lekciji učenci_ke profilirajo drug drugega na podlagi informacij, ki jih najdejo na spletu. Razprava v razredu se osredotoča na pomen spletne zasebnosti.

Splošni cilji

  • Spoznavanje informacij, ki so na voljo o nas na spletu
  • Spoznavanje pomena spletne zasebnosti

Aktivnosti

Vaja (15 minut) - pari

Učenci_ke iščejo informacije drug o drugem na spletu in ustvarijo profil sošolca_ke.

Aim: učenci_ke skozi izkušnje pridobijo vpogled v to, katere informacije o njih so na spletu takoj dostopne.

Vaja (15 minut) - razred

Pari razredu predstavijo svoje najbolj zanimive najdbe.

Aim: zgraditi temelje za razpravo v razredu.

Razprava (15 minut) - razred

Učitelj_ica moderira razpravo o ugotovitvah učencev_nk.

Aim: učenci_ke razmišljajo o svojih ugotovitvah v kontekstu spletne zasebnosti in možnih uporab najdenih podatkov

Ključne besede

Nasveti in priporočila

Ta dejavnost naj bi bila zabavna. Zabavo lahko povečate tudi tako, da učenci_ke tekmujejo med seboj glede na to, koliko ključnih informacij o osebi najdejo.


Vaja (15 minut)

Raziskava - 15 minut

Učenci_ke delajo v parih in drug drugega iščejo na spletu s katerim koli iskalnikom (Google, Bing, DuckDuckGo – lahko celo eksperimentirajo in vidijo, katere informacije se prikažejo na katerem iskalniku). Učenci_ke lahko poiščejo tudi informacije, ki jih njihovi_e sošolci_ke delijo prek družbenih medijev. Naslednji seznam informacij, ki jih morajo iskati, jim je lahko v pomoč, informacije poleg tistih, ki jih zajema seznam, pa so seveda dobrodošle:

  • Polno ime
  • Starost
  • Telefonska številka
  • Elektronski naslov
  • Šola
  • Hobiji
  • Vzdevki na družbenih omrežjih
  • Domači naslov ali območje
  • Urnik
  • Zanimanja
  • drugo

Vaja (15 minut)

Predstavitve - 15 minut

Vsak par ima 60 sekund, da svoje ključne ugotovitve predstavi razredu. Komentirati morajo, zakaj mislijo, da so informacije, ki jih najdejo, pomembne.

Razprava (15 minut)

  1. Ste o sošolcu_ki našli več ali manj osebnih podatkov, kot ste pričakovali? Kako se počutite glede informacij o vas, ki so v javnosti?
  2. Ali so bile informacije, ki ste jih našli prek družbenih medijev, vidne vsem (tj. prek odprtega profila) ali le prijateljem_icam na družbenih omrežjih? Ste strogi glede sprejemanja prijateljev_ic ali sprejmete vsako prošnjo, ki jo prejmete na družbenih medijih?
  3. Kako mislite, da bi lahko uporabili informacije, ki ste jih našli? (Iščemo odgovore, ki segajo med uporabo za ciljane oglase in kriminalno uporabo).
  4. Ali se lahko spomnite kakšnega incidenta, ko so bile informacije, ki so na voljo na spletu, uporabljene ali bi lahko bile uporabljene v negativen način? (Nekateri opazni primeri vključujejo Kim Kardashian, ki so jo roparji oropali s strelnim orožjem, ki so jo našli prek njenih objav v Instagramu v realnem času ali profila na Twitterju, ki v realnem času spremlja lokacijo zasebnega letala Elona Muska).
  5. Kaj pa pozitivne uporabe?
  6. Ali že izvajate ali nameravate narediti nekaj korakov za povečanje vaše zasebnosti na spletu ali ne? Zakaj ali zakaj ne?