Novi mediji 4: Multimedija

Multimedija
Multimedija je uporaba različnih oblik vsebine, kot so video, fotografija, besedilo, zvok in grafično/spletno oblikovanje.

V tej lekciji se bodo učenci_ke poglobili_e v svet multimedijskega novinarstva z analizo in razpravo o primerih.

———

PROSIMO, UPOŠTEVAJTE!

Modul "Novi mediji" je sestavljen iz 6 učnih priprav, vendar sta samo "Novi mediji 1: Kaj so novi mediji?" in "Novi mediji 6: Prihodnost" obvezni. 4 učne priprave ustvarjanja vsebin, pri katerih učenci ustvarjajo lastne nove medije, so zabavne in poučne, vendar ni treba opraviti vseh.

Splošni cilji

  • Učenci_ke spoznajo multimedijo kot strategijo pripovedovanja zgodb
  • Učenci_ke analizirajo multimedijsko zgodbo

Aktivnosti

Teorija (10 minut) - frontalno

Učence_ke seznanite z multimedijskimi projekti in predstavite tri primere.

Aim: učenci_ke spoznajo večpredstavnost.

Vaja (20 minut) - razred razdeljen na 6 ali 9 skupin

Razred je razdeljen na 6 ali 9 skupin. 3 multimedijske zgodbe enakomerno razdelite med skupine, tako da bo vsako zgodbo pokrivalo enako število skupin. Skupine se ukvarjajo z dodeljeno zgodbo in izpolnjujejo svoje delovne liste.

Aim: učenci_ke analizirajo multimedijsko zgodbo

Predstavitve (15 minut) - po tri skupine medsebojno predstavijo in dobijo in podajo povratne informacije

Vsaka skupina predstavi svoj izpis dvema drugima skupinama, ki sta pokrivali drugi dve multimedijski zgodbi. Po kratkih predstavitvah lahko ostale skupine postavljajo vprašanja. Nadaljujte, dokler vse 3 podskupine ne prikažejo svojega izpisa.

Aim: učenci_ke predstavijo svoje delo in kritično ocenijo delo svojih vrstnikov_ic

Vprašanja za razpravo (neobvezno) - razred

Pogovorite se o nekaterih priloženih vprašanjih.

Aim: Učenci_ke izvedejo refleksijo o temi.


Teorija (10 minut)

Multimedijski projekti so morda najbolj inovativna veja v razvoju novih medijev. Pri delu na večjih projektih z ljudmi iz različnih strokovnih okolij so ti projekti pogosto eksperimentalne narave in premikajo meje tega, kar zgodba sploh lahko je.

Tudi pomen multimedijskega projekta je odprt za interpretacijo, saj je na ustvarjalcih_kah, da definirajo, katere različne medije uporabljajo. Edina zahteva, da projekt postane »multimedijski«, je, da vključuje več kot en medij ali vsebinsko obliko.

Multimedijski projekti so projekti, ki vključujejo različne vsebinske oblike, kot so video, fotografija, besedilo, zvok in grafično/spletno oblikovanje.

Kaj pa film z glasbo v ozadju? Ali ni to tudi primer multimedije? Čeprav bi lahko trdili, da je, je bila glasba sestavni del filma, še preden so filmski_ke ustvarjalci_ke uporabili_e govor. Gre za ustaljen način kombiniranja medijev. V nasprotju pa bi uporabo videografije v kombinaciji z besedilom in animacijo zlahka označili za multimedijsko.

Večpredstavnostni projekti za prikaz zgodbe črpajo moč iz različnih medijev. Na primer, če želite povedati zgodbo o migraciji, boste morda želeli uporabiti različne pomembne medije: fotografijo lahko uporabimo, da uporabnikom_cam – ljudem, ki si ogledajo zgodbo – damo občutek kraja in okolja; glasba lahko daje čustven in zvočni vtis kraja, dediščine ali osebnih okusov; ilustracija lahko združi ljudi ali ideje, ki se v resničnem življenju še nikoli niso srečali. Z združitvijo moči različnih medijev nastane nova zgodba.

Trije primeri

  1. Zgodba o kraji identitete
    1. »Za preprostim e-poštnim sporočilom v našem nabiralniku se skriva mreža lažnih spletnih mest, podjetij s poštnimi nabiralniki in več kot 100 žrtev po vsem svetu. Razpletli smo mrežo lažnih računov in sledili digitalnim drobtinicam nazaj do dveh danskih goljufov. Tako smo jih korak za korakom izsledili.”- Produkcija: Pointer, 2019
  2. V moji naravi – Sprehod s kiborgi
    1. Multimedijska zgodba o učenju odnosa do narave na nove načine s pomočjo tehnologije - Produkcija Are We Europe, 2021
  3. Park opraševalcev
    1. »Evropa 2050 – Po nizu ekoloških kriz je naš svet ostal brez žuželk opraševalcev, zdravih ekosistemov in bogate flore. Sredi te distopične pokrajine leži razkošen zeleni svetilnik upanja: Park opraševalcev dr. Beatrice Kukac, varno zatočišče za opraševalce, ki obiskovalcem_kam odpira oči.« Ustvarjeno za Evropsko komisijo, 2021

Vaja (20 minut)

Učence_ke razdelite v skupine, da se poglobijo v eno od treh multimedijskih zgodb in jo analizirajo. Skupine bodo pozneje med seboj delile in razpravljale o svojih ugotovitvah.

  • Razred razdelite v 6 ali 9 skupin

Analiza zgodbe

  1. Vsaki skupini dodelite zgodbo, tako da vsako zgodbo pokriva enako število skupin.
  2. Namesto branja zgodbe od začetka do konca, naj bodo skupine pozorne na to, kako je zgodba povedana in kako so uporabljeni različni mediji. Vprašanja na delovnem listu se osredotočajo na strategije in tehnike pripovedovanja zgodbe in ne na natančno vsebino zgodbe.
  3. Skupine bodo 10 minut raziskovale in delale z dodeljeno multimedijsko zgodbo, preden bodo izpolnile svoj delovni list.
  4. Po pregledu zgodbe skupine odgovorijo na vprašanja v delovnem listu.

Vprašanja za delovni list

  1. O čem govori ta multimedijska zgodba?
  2. Kaj je cilj zgodbe?
  3. Katere medije so ustvarjalci_ke uporabili_e za pripovedovanje zgodbe (avdio, video, ilustracije itd.)?
  4. Kako so te medije uporabili_e za pripovedovanje zgodbe? Odgovor na medij iz vprašanja št. 3.
  5. Katere sposobnosti potrebuje ekipa, ki ustvarja takšno zgodbo?
  6. Kaj mislite, koliko oseb je delalo na tem?
  7. Kakšni so po vaši oceni stroški tega projekta?
  8. Kaj menite o tem, kako je zgodba uporabila multimedijo za dosego svojih ciljev?
  9. Kaj vam je bilo pri zgodbi najmanj všeč?
  10. Kaj vam je bilo v zgodbi najbolj všeč?

Predstavitve (15 minut)

Deljenje in povratne informacije

  • Ko skupine izpolnijo list, se združijo v večje skupine, ki jih sestavljajo 3 skupine. Vsaka večja skupina naj vsebuje skupino, ki je obravnavala zgodbo 1, zgodbo 2 in zgodbo 3.
  • Skupine predstavijo poudarke drugima 2 skupinama v svoji skupini za povratne informacije. Po vsaki kratki predstavitvi je prostor za vprašanja drugih dveh skupin. Ta postopek se nadaljuje, dokler vse 3 skupine ne povedo svojih odgovorov.

Vprašanja za razpravo (neobvezno)

  1. Ali se bo priljubljenost multimedijskega pripovedovanja v prihodnosti povečala ali zmanjšala?
  2. Kakšne so prednosti dela v multidisciplinarni ekipi (ljudje z različnimi strokovnimi kompetencami, kot so spletni razvoj, pisanje, video montaža itd.)?
  3. Kakšni so izzivi dela v multidisciplinarni ekipi?
  4. Multimedijski projekti so pogosto dražji od »tradicionalnih« projektov. Se vam zdi vredno naložbe?
  5. Ali naj vlade finančno podprejo inovacije v novinarstvu/pripovedovanju zgodb?