Kako mediji zaslužijo denar 3: Plačljivi zidovi (plačljive, zaklenjene vsebine)

Plačljivi zidovi, plačljive oz. zaklenjene vsebine
Paywall (plačljive oz. zaklenjene vsebine) je sistem, ki uporabnikom interneta preprečuje dostop do določenih spletnih vsebin brez plačane naročnine. Merriam-Webster

V prejšnji lekciji smo raziskovali prehod s tradicionalnega založništva na današnje digitalne medije.

V tej lekciji si bodo učenci_ke podrobneje ogledali plačljive zidove in razpravljali o vprašanju, ali naj bodo novice brezplačne.

Splošni cilji

  • Učenci_ke spoznajo različne strategije, ki jih lahko uporabljajo podjetja za digitalne medije.
  • Učenci_ke razmislijo o trajnostnih medijskih modelih za prihodnost.

Aktivnosti

Vaja (45 minut) - razred

Učenci_ke izvedejo simulacijo razprave v sejni sobi medijske družbe, ki se mora odločiti, ali naj sprejme zaklenjene vsebine.

Aim: učenci_ke razmislijo o prednostih in slabostih zaklenjenih vsebin in utemeljijo svoje odgovore.

Vprašanja za razpravo (neobvezno) - razred

Pogovorite se o nekaterih priloženih vprašanjih.

Aim: Učenci_ke izvedejo refleksijo o temi.


Vaja (45 minut)

Teorija

Paywall (plačljive oz. zaklenjene vsebine) je sistem, ki uporabnikom interneta preprečuje dostop do določenih spletnih vsebin brez plačane naročnine.

Merriam-Webster

Takšne vsebine omogočajo novinarskim organizacijam, da so manj odvisne od oglaševanja in oglaševalcev, vendar naredijo publikacijo manj dostopno, saj do njene vsebine ne morete dostopati brezplačno.

Vaja

Medijska družba Vrtičkar: ne prodajamo vam (le) bučk se mora odločiti, kateremu poslovnemu modelu bo sledila v prihajajočem desetletju. Najpomembnejša odločitev, ki jo bodo morali sprejeti, je, ali bodo svoje novice objavili brezplačno ali bodo na svoji spletni strani uporabili sistem plačljivih vsebin.

Priprava

  1. Odbor je razdeljen na 3 enake skupine, ki imajo različno stališče do zadeve.
  2. Razred razdelite v 3 skupine:
    1. Za plačljive vsebine
    2. Proti plačljivim vsebinam
    3. Neodločeni

Debata

  1. Skupini za in proti imata 5 minut, da pripravita vsaj 2 argumenta za obrambo svoje strani. Neodločena skupina pripravi ključna vprašanja za obe strani.
  2. En_a predstavnik_ca skupine za ima 90 sekund časa, da predstavi svoje stališče.
  3. En_a predstavnik_ca skupine proti ima 90 sekund časa, da predstavi svoje stališče.
  4. Obe ekipi se vključita v 5-minutno debato.
  5. Dva_e predstavnika_ce nevtralne skupine obema ekipama postavita 2 ključni vprašanji.
  6. Za in proti se vključita v 5-minutno razpravo v drugem krogu.

Končna odločitev

  1. Nevtralna skupina z glasovanjem sprejme končno odločitev. En_a predstavnik_ca bo objavil_a, kako in zakaj bo ta poslovni model – z ali brez plačljivega zidu – implementiran.

Vprašanja za razpravo (neobvezno)

  • Čigava odgovornost je obveščanje ljudi o tem, kaj se dogaja v svetu?
  • Kdo bi moral plačati to odgovornost za obveščanje ljudi?
  • Zakaj bi morale biti spletne novice brezplačne ali plačljive?
  • Zakaj je ekonomija pozornosti dobra ali slaba?
  • Kakšna je razlika med novicami in novinarstvom?
  • Zakaj so družbeni mediji sila dobrega ali slabega, ko gre za obveščanje ljudi o svetu?