Kako mediji zaslužijo denar 2: spletni mediji

Med prejšnjo lekcijo smo raziskovali tradicionalni založniški svet in si ogledali financiranje časopisov. To je dobra vaja, da dobite občutek za različne premisleke in stroške medijskih družb, vendar je na nek način že »stara novica«.

V tej lekciji bodo učenci_ke po kratkem uvodu o tem, kako je internet spremenil medijsko krajino, opravili_e eno skupinsko in eno individualno vajo.

Tretja in zadnja lekcija bo podrobneje obravnavala plačljive, zaklenjene vsebine.

Splošni cilji

  • Učenci_ke spoznajo prehod s tradicionalnih na digitalne medije.
  • Učenci_ke povečajo razumevanje koncepta ekonomije pozornosti.

Aktivnosti

Teorija (10 minut) - frontalno

Predstavite teorijo učencem_kam.

Aim: učenci_ke spoznajo ekonomijo pozornosti

Vaja (20 minut) - manjše skupine po 4-5

Skupine izpolnijo vajo o prehodu iz tradicionalnih medijev v spletne medije.

Aim: učenci_ke kritično razmišljajo o različnih vplivih tega prehoda na način delovanja medijev.

Razprava (15 minut) - razred

Pogovor o izpolnjenih tabelah z razredom.

Aim: učenci_ke predstavijo svoje delo in kritično ocenijo delo svojih vrstnikov_ic.

Vprašanja za razpravo (neobvezno) - razred

Pogovorite se o nekaterih priloženih vprašanjih.

Aim: Učenci_ke izvedejo refleksijo na temo


Teorija (10 minut)

Medijski prehod

Internet je drastično spremenil medijsko krajino. Nič več ljudi, ki čakajo v vrsti pri kiosku, da bi kupili časopis, niti ne moremo pričakovati, da bodo vsi_e spremljali_e večerne novice. Internet je spremenil način, kako ljudje uporabljajo novice ter kdaj in kje se z njimi ukvarjajo. Kakšna je vrednost tiskanega časopisa, če lahko katerokoli temo kadarkoli preverite na telefonu?

Podobno je internet močno vplival na način produkcije in distribucije novic. Pomislite na uporabo družbenih medijev, naraščajočo priljubljenost video vsebin in teme, ki jih pokrivajo mediji. Naslovne novice o platformah družbenih medijev bi si težko predstavljali pred dvajsetimi leti.

Prehod iz tradicionalnih časopisov na digitalne platforme ima nešteto posledic. Medtem ko lahko medijska hiša potencialno doseže večje občinstvo – vsi_e z internetno povezavo – je tekmovanje za pozornost ljudi na spletu lahko težko. Spletne strani z novicami, blagovne znamke oblačil, industrija dobrega počutja, najnovejši film: vsi_e želijo biti videni_e. In ko je članek, videoposnetek ali podcast na voljo brezplačno na spletu, kako mediji, ki so jih ustvarili, služijo denar?

Ekonomija pozornosti

To novo strukturo, pri kateri je naša pozornost bolj pomembna, imenujemo tudi ekonomija pozornosti.

Ekonomija pozornosti

Ekonomski model, v katerem podjetja tekmujejo za našo pozornost kot redek in dragocen vir (vsak človek ga ima omejeno količino)

Primer. Če želite poslušati glasbo na Spotify Premium, plačate mesečno naročnino. Lahko pa se tudi odločite za brezplačno uporabo Spotifyja in poslušate oglase. Namesto mesečne naročnine plačate s svojo pozornostjo.

Vaja (20 minut)

Skupine po 4-5 učencev_k izpolnijo stolpec »učinek« v tabeli (ki jo najdete kot izroček te učne ure), da raziščejo prehod med modeli tradicionalnih novičarskih medijev in digitalnimi modeli.

Razprava (15 minut)

Pogovor o izpolnjenih tabelah z razredom.

Vprašanja za razpravo (neobvezno)

  • Čigava odgovornost je obveščanje ljudi o tem, kaj se dogaja v svetu?
  • Kdo bi moral biti odgovoren za obveščanje ljudi?
  • Zakaj bi morale biti spletne novice brezplačne ali plačljive?
  • Zakaj je ekonomija pozornosti dobra ali slaba?
  • Kakšna je razlika med novicami in novinarstvom?
  • Zakaj so družbeni mediji sila dobrega ali slabega, ko gre za obveščanje ljudi o svetu?